רמקולים בלוטוס – מה זה ולשם מה אנחנו צריכים אותם

אחד השינויים המשמעותיים ביותר, שהתרחשו במהלך העשור האחרון בתחום של מוצרי אלקטרוניקה ובפרט בכל מה שקשור לאמצעי סאונד מסוגים שונים, זה המעבר לבלוטוס. בעבר, מי שזוכר, בשביל להאזין למוזיקה מבלי להפריע לסביבה, היינו צריכים להסתובב עם אוזניות שהיו מחוברות בחוט לנגן המוזיקה. אם היינו רוצים להאזין למוזיקה במקום העבודה או בכל מקום אחר, אז היינו צריכים להשתמש ברמקולים עם בטריות או רמקולים עם חוטים שמחוברים לחשמל ולמכשיר.

היום, אנחנו כבר לא צריכים את כל זה. תם עידן החוטים ובמובנים רבים, גם תם עידן החיבור לחשמל. אנחנו יכולים ליהנות מאוזניות בולטוס אשר מקבלות אות מהנגן או ממכשיר הסלולר שלנו (בהנחה ואנחנו מבקשים לשמוע מוזיקה דרכו), וכך אנחנו יכולים להאזין מבלי שנסתבך בחוטים וכבלים.

נכון הדבר גם במקרה של רמקולים. אנחנו יכולים למצוא היום קטלוג עשיר של רמקולים בלוטוס אשר יודעים להפיק סאונד איכותי. אלה מקבלים את האות מהמכשיר, וכך הם משמיעים את מה שהוא מנגן, בצורה פשוטה ונוחה. צריך לומר השינוי הזה התרחש עקב התקדמות טכנולוגית במכשירים שונים, בראש ובראשונה כמובן יצירת רשת האינטרנט הביתית והעובדה שלא רק המחשב שלנו מחובר אליו אלא גם מכשירים אחרים. מן הסתם, אי אפשר להפעיל את הרמקולים ולחבר אותם לבלוטוס, מבלי שרשת האינטרנט במקום תהיה זמינה ותפעל.

למה אנחנו צריכים את זה?

ובכן, מלבד עניין הנוחות, הרי שרמקולים כאלה מספקים לנו הרבה יותר אפשרויות. למשל, הם מאפשרים לנו להעמיד את הרמקולים במקומות שונים, מבלי שאנחנו נצטרך לחפש חיבור לחשמל ומבלי שאנחנו נצטרך שהם יעמדו קרוב או במרחק סביר מהמערכת.

כך למשל, אם אנחנו רוצים להציב את הרמקולים בחוץ, הרי שנוכל לעשות את זה מכל מקום, בצורה נוחה, פשוטה, זמינה. זה מספק לנו הרבה יותר אפשרויות.

עניין נוסף הוא, בגלל שמדובר בחיבור לבלוטוס, הרי שהרמקולים יכולים להתחבר למערכות שונות ולא למערכת ספציפית ובעצם לשמש כציוד הגברה. כל עוד המערכת מחובר לרשת, אז הרמקולים יכולים להשמיע את המוזיקה שהיא מנגנת. כך אנחנו יכולים לגוון ולהשתמש ברמקולים בצורות שונות.