ציוד הגברה – לשם מה משתמשים בו וכיצד בוחרים את הציוד הנכון

כאשר אנחנו מגיעים להופעה, בכל מקום, בכל אולם, פאב, מועדון, אנחנו יכולים לשים לב, שגם אם במקום אמור להופיע נגן גיטרה קלאסית שינגן בלדות שקטות, כאלה שלא "מעירות את השכנים", הרי שעל הבמה יהיה ציוד הגברה אשר אליו הוא יחבר את הגיטרה שלו.

זה מה שבעצם קורה בכל מקום ועבור כל כלי נגינה, וכן עבור אמצעי סאונד אחרים שמיועדים להפיק קולות וצלילים. צריך לומר, זה נכון לא רק במקרים של נגנים אלא גם במקרים אחרים. למשל, במקרים של זמרים שאינם מנגנים, שחקני תיאטרון, סטנדאפיסטים, מרצים וכדומה. ציוד הגברה הוא אלמנטרי בכל מקום בו אנחנו רוצים שהקהל ישמע אותנו בצורה ברורה ומעבר לכך, זה נכון בכל מקום בו רוצים להפיק צלילים וקולות ייחודים.

לפני שנסביר מה זה ציוד הגברה ואיך בוחרים אותו, חשוב להדגיש, גם באולפני הקלטות ובמקומות אחרים אנחנו יכולים למצוא ציוד כזה, כמובן שהוא יותאם למקום ולצרכים שלנו. מן הסתם, קטלוג המוצרים הוא מאוד רחב ומכיל מגוון אופציות, מגוון מכשירים עם פונקציות שונות וייחודיות.

מה זה ציוד הגברה וכיצד נבחר אותו

ציוד הגברה הוא למעשה האמצעי בעזרתו נוכל לאפשר לכל הקהל במקום לשמוע אותנו בצורה ברורה וחדה. נניח ואנחנו עומדים על הבמה ומנגנים, אז נרצה שגם בשורה האחרונה של האולם, יוכלו לשמוע אותנו. לשם כך, אנחנו נחבר את הכלים לציוד, ונוכל לבצע התאמות נדרשות באמצעות האחראי על הסאונד במקום, אשר בעת האירוע, בעת ההופעה, יעמוד ליד הקונטרול ויעזור לנו להעביר את הצלילים והקולות בצורה חדה לכל מקום.

צריך להדגיש, ציוד ההגברה לא רק מספק לנו אפשרות להשמיע את הצלילים והקולות בצורה ברורה, אלא הוא גם מאפשר לנו לייצר אפקטים ייחודים, כך שנוכל להוסיף צלילים ואלמנטים שונים, כך נוכל להגביר צליל אחד ולצמצם צליל אחר ועוד.

בסופו של דבר, אנחנו נבחר ציוד הגברה על פי הצרכים שלנו בהתאם למה שאנחנו מתכוונים להפיק מהכלי או מהאופן בו אנחנו מבקשים לפנות לקהל שלנו במקום.