עריכת סאונד – מה זה אומר ואיך עושים את זה

תתארו לעצמכם מצב, בו אתם מקליטים קטע סאונד מסוים במטרה להשמיע אותו בפני אנשים, בין אם זה בהופעה, הרצאה, סרט או אפילו בשביל שכל אחד יוכל להאזין לו בבית באמצעים שונים, ובתוך הקטע הזה, נכנסים דברים, קולות, רעשים, צלילים, שאינם קשורים אליו, אינם מתאימים ופוגמים באיכות שלו.

במצב כזה, יש לכם שלוש אופציות. אופציה אחת, היא פשוט למחוק את הקטע ולהקליט הכל מחדש, מה שכמובן יעלה לכם כסף וזמן, אופציה שנייה היא להשמיע את הקטע כמו שהוא, דבר שיכול להיות מאוד בעייתי ולא רצוי, אופציה שלישית, היא לפנות למומחה בנושא של עריכת סאונד והוא ידע איך לנקות את הקטעים הלא מתאימים ולהסיר אותם בצורה כזו, שהם לא יהיו חלק מהקטע וגם לא יהיה ניתן להבחין שמדובר בקטע ערוך.

עריכת סאונד זה אחד ההתמחויות החשובות ביותר בתחום המוזיקה, פסקולים, סאונד לפרסומות או לכל דבר אחר. למעשה, זו אחת העבודות המשמעותיות ביותר שיש לצוות באולפן הקלטות. הרי אפשר להקליט כל קטע כפי שהוא ולקוות שלא ישמעו את מה שלא אמורים לשמוע. הבעיה היא, שלא צריך רמקולים מקצועיים בשביל לשמוע קולות ורעשים שלא אמורים להיות באותו קטע. לכן, יש חשיבות עצומה לנושא של עריכה, בשביל שלא יהיו שם.

איך זה מתבצע בפועל

יש כמה דרכים איך לערוך קטע סאונד, דרך הפעולה העיקרית היא פשוט לחתוך חלקים מסוימים, במידה ומדובר על חלק שלם שלא אמור להיות בהקלטה. דרך אחרת שנהוג להשתמש בה, היא פשוט לנקות את הצליל, כלומר, לבטל ערוצים מסוימים של הקלטות, בשביל להסיר קולות או רעשים, ואז אפשר להקליט ולשמוע את ההקלטה בצורה הרבה יותר נקייה.