מקרן קול/סאונד בר – כיצד בוחרים את המקרן והסאונד בר הנכון

אחד האמצעים הכי פופולאריים כיום לצורך האזנה למוזיקה וכן לצורך צפייה בסרטים, סדרות, משחקי ספורט, הרצאות או כל דבר אחר, בין אם אנחנו רוצים להקרין אותם בבית או במקום מסחרי, הם מקרני קול וסאונד בר.

בין אם אנחנו מארחים כמות קטנה של אורחים ובין אם אנחנו מארחים כמות גדולה של אורחים בבית ובכל מקום אחר, הרי שאנחנו לא רוצים להציג להם את המשחק או את הסרט דרך מקרן טלוויזיה פשוט, אנחנו רוצים שהם ייהנו מהחוויה במלואה, שירגישו כאילו הם בתוך האצטדיון או שהשחקנים מהסרט, ממש יוצאים אליהם. כמובן, שאנחנו גם נרצה שהם ייהנו מסאונד איכותי, כזה שמאפשר להם לשמוע הכל ובצורה ברורה וחדה.

הדרך לעשות זאת, היא לא רק באמצעות בחירת רמקולים באיכות כזו או אחרת, או אמצעי סאונד אחרים, זה גם בכך שאנחנו נדע לבחור את המקרן הנכון, אשר יתאים לגודל המקום ויתאים לאופי השימוש שאנחנו רוצים לייצר בו.

צריך לומר, במהלך השנים נוצרו מגוון רחב של אמצעי סאונד ומקרנים מסוגים שונים. אלה מאפשרים לנו לא רק ליהנות מאיכות תמונה ברמה גבוהה או רמת סאונד ברמה גבוהה יותר מאשר בעבר, אלא גם ממגוון רחב יותר של אפשרויות שימוש.

כיצד בוחרים מקרני קול וסאונד בר

ראשית, עלינו לבחון מה ההספק שלהם. ככל שהספק יותר גדול, כך השימוש בהם יהיה הרבה יותר אפקטיבי, יותר איכותי ואנחנו נוכל ליהנות מאפשרויות שימוש בתנאים הרבה יותר אטרקטיביים.

שנית, עלינו לבחון את המפענחים שעומדים לרשות המקרנים והסאונד. כלומר, איך בדיוק אנחנו יכולים להשתמש בהם בצורה סדירה, באילו תצורות שאנחנו יכולים לצפות במקרן.

שלישית, יש לבחון את היציאות והכניסות שיש למקרן, בפרט אם יש לו יציאת HDMI שנחשב ליציאה המשמעותית ביותר כיום.

ארבע, רצוי לוודא שיש למקרן אופציה של בלוטות', כך נוכל לחבר את המקרן לאמצעים אחרים ללא כבלים.

חמש, יש לבדוק את רמת הסאונד, אילו רמקולים יש לנו וכיצד אנחנו יכולים להתקין או להציב אותם במקום בצורה נוחה.