מערכת קולנוע ביתית – מה זה וכיצד בוחרים מערכת בצורה נכונה

האבולוציה של מערכות בידור ביתיות היא מאוד פשוטה. זה התחיל בטלוויזיות, עם הזמן נוסף הוידיאו, בשנות האלפיים, הוידיאו נעלם ובמקומו נכנסה מערכת DVD, וכיום, ברוב הבתים, אם יש מערכת בידור, הרי שכבר לא מדובר ב-DVD אלא בבלו ריי, מערכת שמספקת איכות תמונה הרבה יותר גבוהה.

אך גולת הכותרת של מערכות בידור ביתיות, היא כמובן מערכת קולנוע ביתית. מדובר במערכת שכוללת לא רק את המכשיר העיקרי בעזרתו אנחנו יכולים לצפות בסרט או בכל דבר אחר, באמצעות החיבור שלו לטלוויזיה, אלא גם מערכת רמקולים שמתלווה אליו ומאפשרת לנו לשמוע כל צליל וצליל בצורה חדה וברורה.

מערכות קולנוע ביתית, מחליפות למעשה לא רק את הסלון הקלאסי שהכרנו מבית הורינו, וכלל בעיקר טלוויזיה ורדיו (ווידיאו כמובן), אלא במובנים רבים המערכת, כשמה כן היא, החליפה גם את בתי הקולנוע. במקום שנצטרך לצאת מהבית אל בית הקולנוע לצפות בסרט, אנחנו יכולים ליהנות מחוויית הקולנוע אצלנו בסלון בזכות הסאונד האיכותי. הכל בעזרת מערכת רמקולים ברמה הגבוהה ביותר.

לפני שנסביר כיצד בנויה מערכת כזו ואיך בוחרים אותה, חשוב להדגיש, שעולם האינטרנט יצר לנו אפשרויות מגוונות, בין היתר, אנחנו יכולים לצפות בסדרות ובסרטים דרך המחשב, או לשמוע מוזיקה דרך חיבור לבלוטות׳ עם אפשרות ליהנות מסאונד הרבה יותר איכותי והרבה יותר רציני ומשמעותי ממה שבאופן רגיל, אנחנו יכולים לקבל מהמחשב שלנו.

מה זו מערכת קולנוע ביתית

מדובר במערכת שכוללת לא רק את המכשיר שמריץ את הסרט, אלא גם 6 רמקולים. שני רמקולים קדמיים, שני רמקולים אחוריים, רמקול של בס וסאבוופר. אם אנחנו נעמוד במרכז החדר, פשוט נוכל לשמוע את הסאונד בסראונד, כלומר מכל עבר.

חשוב להדגיש, יש הבדל בין רמקולים קדמיים לאחוריים, במובן הזה, שרמקול קדמי משמיע את הקול הראשי, בעוד שרמקול אחורי, משמיע את קולות הרקע. בסרטי אקשן זה בא לידי ביטוי באופן מובהק.

בשביל ליהנות ממערכת קולנוע איכותית, אנחנו צריכים לבחון בעיקר את ההספק של הרמקולים ועד כמה הסאונד שלהם נקי וחלק. לגודל שלהם, תהיה משמעות אם אנחנו מתקינים את המערכת בחלל גדול או קטן.