איך ליצור מיקס

אחד המונחים הכי מפורסמים והכי חשובים בעולם הסאונד בכלל והמוזיקה בפרט, הוא מיקס. אין מפיק, אין אמן, מקליט, שאיננו מכיר את המונח הזה, ובמקרים רבים גם הקהל יכול ליהנות ממיקסים שונים לא רק בגימור של השיר אלא באופן מופשט, שכן יש אמנים שדואגים להוציא לאור, לא רק את השיר בשלמותו, כפי שהם הקליטו אותו אלא גם מיקסים שלו. בשביל להבין איך מייצרים מיקס, צריך להבין תחילה מה זה ולמה הוא משמעותי לעולם המוזיקה ולאמנים בפרט.

מיקס הוא למעשה סאונד של ההקלטה הסופית. אנחנו יכולים להקליט הכל, אבל אנחנו לא נגיע לסאונד הסופי. כלומר, נצטרך לחבר את כל העיבודים, את כל השילובים של הכלים השונים שהקלטנו, יחד עם המילים והכל ביחד. זה בסופו של דבר, המיקס שיוצא.

הרבה פעמים, אנחנו יכולים למצוא אמנים אשר בוחרים להקליט באולפן הקלטות גרסאות רזות של השיר, קרי, רק חלק מהכלים או ערוצים מסוימים ולא את כל הערוצים הנדרשים להם. כשהם יעשו מיקס, הם יחברו את כל הערוצים, באופן מתאים לעיבוד של השיר.

איך יוצרים מיקס בצורה נכונה

מה שקורה בפועל זה, שהמקליט מקבל את כל ההקלטות של הערוצים והכלים השונים, ובסופו של דבר הוא צריך לחבר את כולם, לפי השם אפשר להבין שהכוונה היא לערבל את כל הכלים ביחד, בהתאם לעיבוד שנקבע לשיר ובסופו של דבר, כך נוצר לו שיר שלם.

צריך להדגיש, היום כשאנחנו נהנים ממערכות רמקולים שמאפשרות לנו לבודד צלילים מסוימים, אז במקרים מסוימים אנחנו יכולים להגיע למצב, שנשמע רק חלק מהכלים שמתנגנים בשיר. במובן מסוים, אנחנו מקבלים תמונה איך המקליט קיבל את השיר במבנה מסוים, לפני שהוא יצר לו מיקס וחיבר אותו עם כלים אחרים.