איך לבחור מגבר – איך עושים את זה בצורה נכונה

אחד הכלים המשמעותיים ביותר להשמעת צליל כזה או אחר, בין אם מדובר בצליל שיוצא מהטלוויזיה, רדיו, מערכת סטריאו או בין אם מדובר בצליל שיוצא מכלי נגינה מסוים, הוא המגבר. תשאלו כל מוזיקאי ובוודאי כל גיטריסט, מה הדבר הכי חשוב בשבילו, מלבד כלי הנגינה, אז ללא ספק זה המגבר אשר מתחבר לכלי. ישנם אין ספור קליפים של מוזיקה וסרטים, בהם אפשר לראות את הגיבור, לא פעם מדובר בבחור צעיר, אשר מחבר את הגיטרה החשמלית למגבר ונדהם מעוצמת הצליל שיוצא ממנה כאשר הוא מתחיל לנגן.

גם מי שאיננו מנגן, צריך לדעת כיצד לבחור מגבר בצורה נכונה. נכון, שבמקרים רבים, המגבר (רסיבר בשמו הלועזי), נמצא בתוך המכשיר עצמו, כלומר אם נפרק את הטלוויזיה או את הרדיו נמצא אותו בפנים, אבל יש מקרים בהם אנחנו נקנה מגבר בשביל שנוכל להפיק צליל הרבה יותר איכותי, בשביל שנוכל ליהנות מהעוצמה וכן מהמבחר.

חשוב להבהיר, ישנם נגנים ואנשי מקצוע שיודעים לקחת מגבר רגיל, להוסיף לו אלמנטים שונים ובכך להפיק צליל שהוא לא רק יותר איכותי אלא גם יותר מיוחד, צליל שונה לגמרי ממה שאמור היה לצאת ממנו במקור. כך לא פעם אמנים רבים יוצרים ועורכים סאונד ייחודי למוזיקה שהם מלחינים.

אז איך בוחרים מגבר בצורה נכונה

ראשית, אנחנו צריכים לדעת לשם מה אנחנו רוכשים אותו. האם זה לצורך נגינה, לצורך הקלטות, לצורך הופעות. יש הבדל בין מגבר ביתי קטן לבין מגבר שנקנה כחלק מציוד הגברה ונועד לשמש אמנים שינגנו במועדון או בבית הקפה שלנו.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את הצליל והסאונד שיופק ממנו, עד כמה הוא נקי, עד כמה או איכותי. כמובן עד הוא מתאים למה שאנחנו מחפשים.

שלישית, בכל מגבר יש פונקציות שונות, כפי שיש רמקולים עם פונקציות שונות שמאפשרות לנתב ולווסת את הצלילים והסאונד, כך גם במגברים. חשוב שאנחנו נדע להבחין בין האופציות ולבחור את המגבר שיספק לנו את האופציות הרלוונטיות עבורנו.

ארבע, חשוב לבדוק אותות שונים שיוצאים מהמגבר וכיצד הם יוצאים וכן עד כמה נוח לעבוד איתו בצורה ידנית, וכן האם ניתן לחבר אותו למחשבים ואמצעים טכנולוגיים אחרים.