אולפן הקלטות – איך בונים אולפן הקלטות ביתי

פעם, לא לפני הרבה שנים, אמן או כל אדם שהיה צריך להקליט משהו באופן מקצועי, רציני, היה צריך לחפש אולפן הקלטות פנוי ולשלם לו לא מעט כסף בשביל שיוכל לשכור אותו לזמן ההקלטה. כל שעה היתה מאוד יקרה ובדרך כלל הזמינות לא היתה גבוהה, מאחר ולא היו הרבה אולפני הקלטות, ובטח לא ברמה איכותית.

החל משנות התשעים וביתר שאת לאחר מכן, החלו יותר ויותר אמנים מקצועיים, מפיקים ואנשים בתעשייה שקשורים לעולם המוזיקה עולם הסאונד באופן כללי, לבנות אולפני הקלטות ביתיים. הרעיון מאוד פשוט, הם השתמשו באמצעים שונים, חלקם מאוד בסיסיים לכאורה, רמקולים, מגברים, מחשבים ואמצעים אחרים, ובכך למעשה הם הפכו חדר בבית שלהם לאולפן הקלטות, שם הם הקליטו את עצמם וגם איפשרו לאחרים להקליט.

בצורה כזו, הם גם חסכו לעצמם (ולאחרים) הרבה מאוד כסף, וגם יצרו להם זמינות גבוהה יותר להקלטות. יש אמנים שיכולים בכל רגע נתון להיכנס לאולפן ולהקליט. מן הסתם, עבור מפיקים, מקליטים, אנשים שמתעסקים למשל בהקלטות לפרסומות ומוצרים מסחריים אחרים, נהנו מאפשרות לקבל הרבה יותר עבודות מאשר בעבר. זה זול, נגיש ופשוט יותר.

כיצד בונים אולפן הקלטות

כאמור, בשביל לבנות אולפן הקלטות, צריך לרכוש את הציוד המתאים. זה אומר, בין היתר, לרכוש רמקולים, אמצעי הקלטה מקצועיים, מגברים מתאימים, מיקרופונים, אוזניות וכל מה שנדרש בשביל להקליט בצורה נוחה וטובה.

מן הסתם, צריך גם לרכוש מחשבים מתאימים, כאלה שיאפשרו גם להקליט וגם לבצע עריכות של סאונד בהתאם, להוסיף אפקטים ואמצעים אחרים. היום, המוזיקה ובכלל סאונד נוצר הרבה יותר באמצעות מחשבים ולעיתים כמעט ולא משתמשים בכלי נגינה באופן רגיל, אלא אם יש צורך בכך.

חשוב להדגיש, בשביל שיהיה ניתן להקליט בצורה נקייה, חלקה, הרי שהאולפן צריך להיות מבודד באופן מלא. כלומר, אסור שרעשים וקולות מבחוץ ייכנסו פנימה. לכן גם נשתמש באמצעי בידוד מתקדמים וגם נתקין דלתות, חלונות ואמצעים אחרים, שמונעים כניסה של רעשים וקולות. כך נוכל להקליט בלי הפרעות ובלי חשש שדברים שלא אמורים להיכנס, אכן לא ייכנסו להקלטה.